leifsjoqvist

2007-06-05
23:28:47

Kvinnomisshandel
Det som på ytan alltid är enkelt blir så oerhört
mycket svårare när man själv måste ta ansvar
för att något skall hända.

På ytan är vi alla emot kvinnomisshandel. Men
det är ju inte så enkelt. Allt för ofta försvarar den
misshandlade kvinnan sitt svin till man.
"Han är ju snäll egentligen..."
"Jag provocerar honom nog....."
"Han är i alla fall snäll mot barnen".


För några år sedan var det en nära vän som hade en
man som hade problem med spriten. När han söp ,och
det var ofta, blev han oberäknelig. Han hotade att att ta sitt
liv. Ibland hennes och barnens.

Jag pratade då med kvinnan i fråga och berättade för henne
att människor kan försvinna och att om det var det hon ville
skulle jag hjälpa henne.
Mannen fick reda på detta samtal. han ringde mig och frågade
mig om jag menade allvar. Jag sa att jag menade allvar.
Han ändrade sitt liv och mig veterligen har han blivit den perfekte
familjefaderns sedan dess.


På en fest i klubben i höstas blev en kvinna dragen i håret.
Mannen som gjorde det är en notorisk  kvinnomisshandlare.
Han har ett dussin barn med oilka mödrar. Kvinnor har haft
i massor. Han har slagit alla. Det som fascinerade mig vara att
så många kände historien men ingen verkade bry sig särskilt.
Mannen lämnade festen med sin kvinna. Enligt en annan kvinna
på festen hade han slagit henne när de kom hem.

Är detta vardag?


En annan kvinna blir antagligen slagen av sin man. Hon tiger för
alla. Hon har till en väninna sagt i förbigående att hon inte vågar
lämna mannen för då skulle han ta med sig barnen till sitt hemland.
Vet inte om det är sant. Får väl snart reda på det.Nya samtal.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: