leifsjoqvist

2007-06-14
01:54:38

Min modiga hund
Förutom en rasistisk tempelhund har jag en
inverterad jakthund. En springer spaniel.
I förra veckan mötte jag en man som tränar hundar.
Han frågade om Terje jagade.
Jag var närmast chockad över frågan.
Mannen berättade då att Terje hade perfekt
uppställning för jakt (svansen bakåt, ena benet lyft).

Jag berättade då Terjes modiga historia:
1.Som valp gömde han sig alltid under en filt om
  någon kom in oanmäld.
2.En gång prövade jag honom i fågeljakt. När skottet
  brann av sprang han åt motsatt håll.
3.Han är livrädd för vind och fladdrande gardiner
4.En gång rusade han mot två rådjur. Det ena djuret
  stod kvar. Då vände Terje och sprang och ställde sig
  bakom mig.

Det finns få saker Terje inte är rädd för.
En av dem är jag.
Han brukar vanligtvis gå till höger om jag säger vänster.
Skulle jag bli attackerad av främlingar skulle han hjälpa dem.
En gång fejkade vi att två män sprakade på mig.
Vad gjorde Terje? Bet mig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: