leifsjoqvist

2007-03-23
21:32:39

En alldeles vanlig dag (11)
Det har varit en jobbig vecka.
Genom fotbollsklubben har jag projekt
på två skolor varav den ene skolan har
en projektanställd.

Denne man har nu gått och blivit sänkt av våren.
Allergichock.
Så denna vecka har det blivit dubbelarbete med
min dotter som praktikant.
På kvällarna möte med ledare, ungdomsledarmöte
och förbundsmöte med TK.

Veckan har bara försvunnit.
Har knappt hunnit reflektera över tid.

Det finns en dubbelhet i livet.
Har man tråkigt får man leva länge,
så länge att man önskar döden.
har man kul eller i alla fall är aktiv får man leva kort,
så kort att man får ångest den dag man inser att man är dödlig.

Det märkliga med min tillvaro är att mitt egentliga arbete som
habiliteringspedagog aldrig stör eller upptar mina tankar. Jag
är sällan där. När jag är där fysiskt är tankarna annorstädes.
Dock är det denna verksamhet som ger mig min ekonomiska
basersättning i livet.

Idag hade vi treor och fyror i Handslaget.
Det var så mycket glädje.
Det är mycket bekräftande att arbeta med barn.
Man känner direkt om det man gör uppfattas som
bra eller dåligt.
Idag fick jag MVG.

På lunchen var jag med i en kortintervju i Radio Göteborg
och ungdomskriminaliteten i Backa.
Som vanligt tyckte jag tvärtom min SDN-chef.
Hon tyckte det blivit värre. Det tycker inte jag.



Problemet är att när stenen börjat rulla, när tänket satt sig,
då är det svårt att tänka annorlunda.
Nu letar alla efter minsta brottsindikation och varje liten
incident kommer att förstärka bilden av ett samhälle i
upplösning.

Kom hem vid 18. Totalt slut. Gick ut med hundarna.
Såg "Kalle och chokladfabriken". Filmen hängde sig.
Typisk Burton.

Sova..........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: