leifsjoqvist

2007-03-16
00:39:35

Sista slöjan har fallit
Förslaget med hushållsnära tjänster är mycket märkligt.
Borgerligheten har ju kraftfullt slagits för den personliga
integriteten genom åren.
Vad man kan tänka är att borgerligheten länkar samman
dåtid och nutid.



Man restaurerar pigan. Objektet. Den som kan rota i mina
smutsiga underkläder och syna fläckarna på lakanen utan
att det gör något. Den som kan sköta mina barn medans jag
har ett viktigt möte eller tränar med min personlige coach.
Hon ( för det kommer att bli en hon) som annars hade ham-
nat på gatan och sugit smutsiga kukar räddas nu av den
upptagna och ambitiösa borgerligheten ("vi måste ge allmosor").

Hela resonemangent väcker känslor som sedan länge somnat.
Jag tittar upp mot lyktstolpen och får visioner.

Så slungas jag tilbaka till verkligheten.
Hushållsnära tjänster är ju inte alls till för de rika och upptagna.
Hushållsnära tjänster kommer ju inte alls att utföras av under-
klassens kvinnor.
Nädå.


Det är som med prostitution.
De kvinnor som suger kuk och får fittan genomborrad 10 gånger
per dygn gör ju detta för att hjälpa män som är handikappade på
olika sätt.
Det är män med fysiska och psykiska funktionshinder som 
 hjälps till en stunds njutning.



Den glada kärnfamiljen skall också få betalt när den kör sina barn
till olika aktiviteter.
En viss konflikt kommer att uppstå när föräldrar får betalt för att köra
sina barn till den ideellt arbetande tränaren vilken sysselsätter barn-
en under några timmar ( i praktiken går han minus)medans de glada
föräldrana kan pusta ut i bastun under samma tid , eller kanske upp-
söka en glad och nyter sköka.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: