leifsjoqvist

2007-05-02
00:21:26

Dilemma
Idag var jag som vanligt i klubbhuset och hade
träningar och match. Det är så 5-6 dagar i veckan.
Det är ingen uppoffring. Jag trivs med det. Jag har
svårt att se något som för mig skulle vara mer ut-
vecklande.

Under senare tid har vi fått några sura gubbar som
sprider skit i föreningen. De hittar fel som är allmän-
giltiga och gör dessa till unika skeenden.
Försvunna tröjor blir till organiserad brottslighet och
borttappade bollar hamnar i kategorin seriemord.


Jag har länge kämpat mot denna skvaller - och ryktes
mentalitet för jag vet att den gör ont värre. Det är ock-
så en allmän fråga om vad som är tjuveri och vad som
är allmän mänsklig svaghet.

Om vi ser en 500-lapp så stoppar de flesta på sig den.
Om vi ser ett löst föremål vad månde vara utan adress
utan vittnen är det lätt att föremålet hamnar i egen ficka.

Det är inte de ädlaste människorna som utför dylika handlingar.
Men de är ganska vardagliga och vanliga.

Sålunda blev jag av med mina hörlurar idag. Jag hade lagt dem
högt i köket. Min CD-spelare var kvar ( mina barn hävdar att ingen
vill ha stenåldersgods).
Jag blev skitförbannad men insåg snabbt det lönlösa i att ens
bli upprörd.
Jag insåg också att det bästa jag kan göra är att bara skita i det
hela, köpa nya lurar och hoppas att det inte upprepas. För om jag
skulle göra en affär av det skulle jag ju hamna i skvallergänget
och dem vill jag inte ge bränsle.

Men det gnager lite.
Jag skulle bra gärna vilja diskutera frågan om flexibla knäskålar
med den lilla jävla Böghoran som snodde mina lurar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: