leifsjoqvist

2007-05-14
00:14:59

Meningen med livet 30
Såg Alpha dog.
Ännu en film i den långa raden om
den totala meningslösheten i dagens
USA. Finns inget att göra så vi drogar,
knullar och mördar varandra.

Vad är meningen med detta?
Finns något syfte?


Är det så enkelt att man tror ( och det verkar ju fungera)
att unga människor är dumma i huvudet och gillar när
man säger fuck,talsjunger fuck och konverserar fuck.

Vem får göra denna smörja?
Vem betalar?

Jag sitter och genomlider denna pubertetsneuros ännu
en gång och längtra efter något annat.

Jag funderar över om någonsin sett en film om människor
som inte tror på övernaturliga väsen.
Som lever med att världen är materialistisk och vår stund på
jorden är vår stund på jorden. Punkt slut.
Som kan känna glädje över livet utan att leva i ständig ångest
över att det skall ta slut.
Som kan leva i samklng med andra människor utan en hotande
Gud som inre röst.
Som kan tänka sig att vara nykter i denna värld och försöka uppleva
en del av alla den mångfald som existensen i sig ger.

Kan inte påminna mig när jag såg en film om ren glädje
senast. Det får jag bara uppleva i det verkliga livet. Konsten
verkar bara intressera sig för misär.
Konsten verkar sätta i första rummet att man inget kan och
inget vill förstå.


Känner en ilska över att slångt bort ytterligare två timmar av mitt liv
på en skitfilm.
Nick Cassavetes har inte mycket fått i arv av sin far John.
Den gubben kunde göra film.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: