leifsjoqvist

2007-11-09
11:06:24

Verkligheten är inte lika enkel som TV
Jag har alltså en rasistisk hund. En shitzu.
Han biter alla invandrare han kommer nära.
Jag har funderat mycket över detta. Hundjäveln
är nämnligen blind.

Mina grannkvinnor, bägge invandrare, föreslog
att det kunde vara lukten. Jag backade på det.
Inte ens Goebells skulle sprida en information
som menade att man kan skilja invandrare från
svenskar genom lukten.


Så idag på morgonen var jag ute i regnet med mina
bägge hundar. Denne lille shitzun hatar regn. Han sätter
ner röven i marken och jag får dra runt honom.
Har kollat på TV4+ och deras hundpsykolog men
ännu har inte detta beteende dykt upp.

Terje min Springer Spaniel fick jag igår att inte
springa efter en katt. Men det kostade på. Han
blev alldeles tossig av att inte får jaga katt så
han rullade sig vilt i lera istället. 1 timma i duschen
kostade det. Medvetet?

Idag då, vi var ute och jag trasslade med kopplen.
Mobilen ringde och jag är ingen flygledare. Det blev
kaos. I detta kommer en svart man på cykel. Jag flyttar
på hundarna. Precis i jämnhöjd gör Terje ett utfall mot
den svarte mannen på cykeln och skäller högt.
Mannen trillar av cykeln.
Jag tappar mobilen.
Jag sliter tag i Terje och vrålar att jag skall göra
kattmat av honom.
Mannen på cykeln som verkar vara förvirrad av det
hela, tittar på mig med stora ögon , kastar sig på
cykeln och trampar iväg med en våldsam fart.

I min frustration över mina dumma jävla hundar
vrålade jag igen.
Den svarte mannen måste ha trott att han mötte
Backas Heinrich Himmler (Himmler var ordförande
i Tyska husdjurssällskapet när han inte planerade
massutrotning av människor) och hans två små
djävulshundar.


Då såg jag mobilen.
Den var på.
Jag lyfte och och såg att andra sidan lagt på.
Jag kollade hur länge samtalet varit uppkopplat.
1 minut 20 sek.

Den jag pratade med var en mamma till två barn
som ville börja spela fotboll i Hisingsbacka FC.
Jag tvivlar på att jag får se dessa barn i föreningen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: