leifsjoqvist

2007-10-20
11:31:40

Det yttre spelar ingen roll
En av de vanligaste klyschorna vi använder
oss av är att det är det inre som räknas och
det yttre har en marginell betydelse.

Alla vet att det inte är så.

Fula och feta människor får sällan knulla
så enkelt är det.
Feta och fula är medvetna om detta och är
en aning trötta på när de som alltid får knulla
säger att det yttre inte är av betydelse.


Igår var jag på krogen och fick då åter lära
mig att utseendet inte är allt. Två kvinnor
iakttog mig under en tid och vi började att
prata.
De frågade om jag var kulturarbetare.
Jag sa då att jag jobbade med fotboll.

De blev genast eld och lågor tills de förstod att
det var ungdomar utan glamour jag tränade.

Då jag sedan sa att jag också arbetade på ett gruppbo-
ende för vuxna med psykos och autistiska syndrom så
dog intresset het.

Kulturgroupies?!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: