leifsjoqvist

2007-10-25
21:50:40

Filosofiska rummet
Lyssnade just på Filosofiska rummet.
Det skulle handla om erotik.
Så jag drog ner byxorna och satt där i
spänd förväntan.

Vad fick jag mig till livs?

Tre människor som tävlade i att verka bildade.
Fjanten som var psykoanalytiker refererade till
Foucault:
Foucault skrev Histoire de la folie eller som det
heter på svenska Vansinnets historia...aaahhhh...

De tre deltagarna var helt uppfyllda av sig själva.
De tävlade i "bildning" eller rättare i namedropping.

Jag drog upp byxorna och insåg att de intellektuella
är en klass som inte längre betyder något annat än
att vara smörjmedel åt kapitalet.
De intellektuella har flytt in på universiteten igen. De
kommer bara ut vid partyn och prisutdelningar.

De orkar inte ens vara folkbildare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: