leifsjoqvist

2007-10-03
15:30:12

Förbjud privatbilism i rika kommuner
Det är fullkomligt livsfarligt att cykla i vissa
delar av detta land.
Fyra gånger höll jag idag på att bli rammad av
bilar.

Vid samtliga tillfälle handlade det om övergångar
där bilister via streckkod i asfalten uppmanas att
lämna företräde.

Torslanda är en bra representant för den nygamla
storsvenska överheten. Här finns massor av Bill
gates-epigon wannabees som tror att en bil är en
leksak som transporterar från A till B utan regelverk.


Denna privatbilistarrogans är i vilket fall könsneutral
om än inte klassneutral. Av de fyra stolpskott som för-
sökte att köra över mig var två kvinnor och två män
(reserverar mig för att de kunde varit hbt-personer).

De verkade inte reagera på omvärldens reaktioner.
Jag spottade på sidorutorna utan att de verkade stö-
ra dem. Kanske har de någon skattesubventionerad
invandrare som tvättar bilen åt dem.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: