leifsjoqvist

2007-10-22
11:27:09

Funderingar över spel och kultur
Brukar spela hjärter på nätet.
Det spelet jag spelar är helt anonymt.
Jag går under namanet svensk.
Jag kan bara kommunicera via en ordlista.

Det visar sig ganska ogörligt att få igång spel.
Får man dåliga kort är det bara att klicka så får
man ett nytt spel och nya motspelare.


Hjärter är ju ett mindre strategispel och kräver
tid. Ibland får man ta en poängförlust för att i
nästa spel ta fördel av den blotta man lämnat.
Detta går inte på nätet.
På nätet slutar man så fort det går dåligt eller
om man kan anta att det skall gå dåligt.

Kultur betyder odling. Dess motsats är natur.
Jag misstänker att det är mina bröder och systrar
i underklassen som delar spel med mig. Vad vi
lär oss är att det är bara att trycka på en knapp för
att gå vidare och vinna ett annat spel.

En chimär. All förändrig kräver arbete.
All utveckling kräver arbete och tålamod.
Underklassens enda roll är att bli underhållen
så att den håller sig lugn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: