leifsjoqvist

2007-10-29
10:40:03

Ring P1

Under tiden jag förberedde lunchen så lyssnade
jag på Ring P1.

Jag hade skurit upp fläsket, skurit löken, skalat
potatisen och gjort en grekisk sallad när jag satte
mig ner för att lyssna på Tengby och gäster.

Det  är ett fantastiskt forum. Min sons flickvän arbetar
på polisens telefonmotagning och hon berättar om
alla förvirrade människor som ringer.
Ring P1 har samma funktion. Hit ringer Sveriges mer
eller mindre etablerade knäppgökar.

Idag är det många invandrare som vill stoppa imperial-
ismen eller bara visa på den strukturella rasismen. De
är modiga kan jag tycka. Det ringer utan att kunna språket.

Så ringer en stollkärring fårn Småland. Hon vill påvisa att det
stora problemet i Sverige idag är seriekrockar. Hon läser om
det i Smålands-Posten och undrar om bara hon förstår vilket
hot detta är. Hon anser det vara de ungas fel.
Till slut tappar Tengby tålamodet och bryter henne.
Hon blir förbannad och undrar varför inte hon får tala när massa
blattar inann henne fått prata massa strunt.


Några minuter senare berättar Tengby att han fått ett mejl som ilsket
anklagar Tengby för att bryta gamla svenska kvinnor medans han låter
blattar prata hur länge som helst om krig och elände.

En dag i Sverige.
Det finns många dumma människor.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: