leifsjoqvist

2007-10-19
00:41:01

Var finns alla arga människor?
Jag cyklade till Wettergrens bokhandel idag.
Det var sol och ganska kallt. Jag laddade CD:n
med Yessongs vilket i mitt  tycke är den bästa
liveinspelningen någonsin.


Jag köpte den 1973. På vinyl var det en trippelskiva.
Sönderspelad blev den. Varit utan i snart 20 år. Så
hittade jag den på CD för 99kr. Lycka.

På Wettergrens skulle jag handla för 500kr. Presentkort.
Jag gick till pockethyllan men det kändes för simpelt att
handla pocket nu när jag kunde köpa något rejält.

Jag gick till hyllorna för Historia. Det var bara en jävla massa
titlar om Andra Världskriget. Sedan var där några biografier över
svenska kungar. 3 Dick Harrison. Kumms böcker har jag redan.

Jag gick till Samhälle istället. Illa där med. Krönikörer. Hittade
inte en intressant titel över de reportageböcker jag redan läst.
Var finns vår tids arga unga? En ny Guillou som går till storms
mot klasssamhället? Någon annan över att det inte byggs för en
kommande boendegeneration?
Varför är det sådan stiltje i bokhandeln? Bloggar? Tidsskrifter?
Aktiv politik?


Så får jag syn på den äckligaste bok jag vet. Stefan Einhorn och
Konsten att vara snäll. Jag känner hur min ilska växer. Jag blun-
dar och ser mig gå fram och dra fram kuken och pissa sönder bok-
en fullständigt. Skön känsla.
Bara en kristdemokrat skulle skriva något sådant.
Sedan turnera bland Sveriges församlingshem och bli applåderad
mellan drömmarna och papparkakorna.

Åkte hem.
Spelade Starship trooper flera gånger. Högt.

Kommentar:
#1: Mia

Hamnade på din sida och fick inspiration för dagen! Tack!

2007-10-19 @ 13:31:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: