leifsjoqvist

2007-09-25
11:52:31

Anorexia-revyn
Det finns en publikation i Sverige som dödar
flickor och det är Vecko-revyn.
Bokstavligen!


Jag satt just och sket. Jag brukar ha goda
böcker och tidsskrifter på dass så jag kan
skita länge.
Nu hade min dotter eller någon av hennes
vänner lagt ett nummer av Vecko-revyn där.

Jag läste och blev närmast förvånad.
Tidingen görs ju till 90% av unga kvinnor.
Man kan knappast anklaga män för den
norm som tidningen förmedlar.

Budskapet är enkelt: var mager och rik annars
får du skylla dig själv om du blir gangbangad i
förorten.
Estetiken är ju från den tyska Signal. Det är neo-
nazistiskt formspråk.


Här skrivs att det är ok att få lite smisk och en artikel
försöker med ett psykotisk hjärnas klarhet att förklara
skillnaden mellan brats och indie.(Är inte det veckans
i-landsproblem så säg?)

Chefredaktör von Sydow brukar försvara sin skit med
att säga att allt behöver ju inte var allvar. Jag kan bara
säga att om något hade varit allvar hade jag varit en
nöjd man.
Med vänner som von Sydow och hennes systrar behöver
kvinnor inga fiender.


Jag sket färdigt. Dasspappret var slut. Jag rev ut en sida av
Vecko-revyn men ingen skit fastnade på det blanka pappret.
Pappret var så impregnerat av skit att det inte kunde ta emot
mer. Detta trots att det var organisk skit som erbjöds.

Vecko-revyn är för kvinnor vad pedofil-nytt är för barn.

Kommentarer:
#1: sophie

haha. läsvärt om än aningen hetsigt.
jag håller med dig om att VR knappast förbättrar och stärker unga tjejer i sverige..

2007-09-25 @ 16:54:16
#2: Anonym

du är sjuk i huvudet och vet inte vad du pratar om, vecko revyn har stärkt mig så otroligt mycke och fått mig att våga stå upp för den jag är!
HA HA HA

2007-09-25 @ 21:37:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: