leifsjoqvist

2008-04-02
16:05:15

Det goda 70-talet
Har gjort några beställningar på Amazon som
kom idag. En av 70-talets allra bästa skivor var
The lamb lies down on Broadway av Genesis.

Det är tidlös klassisk musik.
Den var vanlig på 70-talet.

Queen, Genesis, Deep Purple, Led Zeppelin,Yes för
att ta några av de allra största. De gjorde sina
saker på 70-talet och sedan var resten upprepningar.

Jag kan inte komma på något klassiskt verk skapat
under 80-, 90- eller 2000-talet.
Det närmaste jag kan komma är Anthony&The Johnsons.

Det som gör 70-talet och se stora banden och musiken
klassisk var att de skapade egen musik. De tittade inte
åt marknaden först och sedan skrev noter. De senaste
snart 30 åren har det inte gjorts något som klarar mer
än några veckors spelning, därefter inträder kräksjukan.

Till piratladdningsdebatten har jag detta:
Jag laddade ner allt jag hittade från 70-talet.
Det fanns en tid med familj uppfostran av små barn
som utestängde musiken.
Nu kunde jag återta detta.


Snart upptäckte jag vad jag saknade.
Omslagen!
På vinylens tid köpte jag inte sällan skivor för omslagets
skull. Hade jag inte gilat Yes hade jag köpt deras skivor
för omslagens skull.

Så nu köper jag mina skivor.
Jag vill ha omslagen och texter.

De som bränner skivor och trycker ut omslag och
sedan säljer tycker jag är brottslingar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: