leifsjoqvist

2008-08-30
20:54:12

Fotbollspsykos
Igår tog jag några öl i
vänners lag.
Jag kom hem vid midnatt och
kollade film.
Fullkomligt avslappnad somnade
jag vid tvåtiden.

Jag vaknade med ett ryck klockan 1000.
Något var fel.
Jag hade inte behövt gå upp och pissa
en enda gång under natten.
Jag hade sovit i åtta timmar i sträck.
Det var ovaligt men inte orsak till oro.

Då slog det mig.
Intern-cup i fotboll.
Snabbt på med kläder och cykla till klubbhuset.
Ingen där.

(Han hade också en dröm.......)

Sakta började natten hinna ikapp.
Jag mindes att jag drömt om en inter-cup för det
lag jag tränar. En jävla dröm.
Jag cyklade hem igen och drog mig till minnes
att denna lördag var något så sällsynt som en
tom sida i almanackan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: