leifsjoqvist

2008-08-22
21:59:33

Klasssamhället 2
Janne Josefsson  har lite distans.
Han rapporterar från Ronna i Södertälje.
De få "svenskar" som finns kvar visar upp
den svenska rasismen.

Josefsson klandrar dock inte utan säger att
alla som försvarar mångkulturen och den svenska
integrationspolitiken lever långt ifrån de ställen där
den praktiseras.

Så är det.
Jag känner väldigt få radikala människor som inte
lever i skyddade miljöer med goda inkomster och med
en socialt umgänge som inte direkt är hämtat från
miljonprogrammets höghus.
Då är det lätt att vara radikal och vara anhängare av
humanism och mångkultur.

Man bör dock tona ner det etniska.
Jag är urtypen för det svenska.
Jag är lång, ljushårig och blåögd och så jävla
svensk det går att bli med månghundraårig trad-
ition av torpare och skogsarbetare i släkten.


Jag har inga problem att fungera i förorten.
Jag är underklass liksom de invandrare som
finns där.
Problemet idag är att få dessa att fungera och vakna
politiskt.
Lämna Allahhelvetet och knyta näven i lite renande
klasskamp.

Mångkulturen är självklar.
Vem vill leva i en monokultur?

I Göteborg skjuter unga blattar på varandra.
Det är samma gamla historia om vad som
blir utanförskapets konsekvenser.
Tänk om de istället ville förändra förutsättningarna
för det liv de lever..........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: