leifsjoqvist

2008-08-12
01:19:04

Vad man tänker när man går med hundar.

Jag har precis varit ute och vallat min hundar.
Tänkte på vad mitt liv består av idag. Fotboll,
musik och böcker i huvudsak.

Jag lyckades skrämma upp två tonårspojkar på
mitt nattliga promenad. Terje skulle just börja
smaska i sig en nyligen lagd spya och jag vrålade
i protest. Terje lystrade och pojkarna gick fortare.


Vad vill jag läsa?
Helst one-liners som förklarar allt.
Kort text som sänker havet och blott-
lägger hela isberget.
Text som öppnar upp mitt inre bibliotek.

Helst vill jag ha A4 sammandrag.
En A4 skall kunna förklara Marx alienationsbegrepp
eller Zizeks tankar om det reala.

På engelska blir det ju a-four.
i plural -fours vilket också kan läsas A-force vilket
då här blir den avgörande kraften.

Roligare än så blir det inte när man är ute och går
med hundar.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: