leifsjoqvist

2008-12-10
10:12:53

Hämnden och ilskan
I Star wars så är uttrycket för the dark force att
ge sig hän i ilska och hat. Så ser det verkligen inte
ut i den allmänna poulärkulturen, där är det tvärsom
hämnden som är den gyllene regeln. Den som inte
hämnas är en pussy och sissy och borde verkligen
ställa vid skampåle.

I förra veckan kränktes min dotter på bussen hem från
staden. Det var ÖIS s k firma som hade möte och tyck-
te att man skulle förse två 18-åriga tjejer med synonymer
till könsorgan och coitus.


När min dotter kom hem blev jag lätt irriterad. Jag funderade
på att ge mig iväg och ta tag i det namn hon gav mig. Han
är en liten spillevink som jag tränat i fotbolli många år. Min
dotter hävdade med bestämdhet att just han gick ifrån de
andra när det hela började. Men ändå, han visste vilka det
var. I min fantasi slog jag sönder deras nyckelben och när
väl armarna hängde obrukbara sparkade jag upp pungarna
i halsen på dem.

Dagen efter fick jag se bilden i SvD. Den är från Duluth,USA,
och är tegen 1920. En mobb som tagit lagen i egna händer
och straffat tre män för vad de antog var en våldtäkt. De upp-
rättade en egen "rättegång" och dömde männen till döden
genom lynchning, alltså systematisk misshandel och sedan
långsam hängning..........................................................................

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: