leifsjoqvist

2008-12-30
13:16:55

Idioten i Växjö
Igår var vi i Växjö och spelade fotbollscup.
Det var två dygn av glädje och oerhört lid-
ande. En natt med kraftig förkylning ligg-
ande med 15 fnittriga spelare och med
ett liggunderlag som visade sig sakna
förmåga att hålla luft kan bryta ner den
bäste. Tips för de amerikanska tortyr-
skolorna.

Fotbollen gick utmärkt i den fina inomhus-
hallen i Växjö. Varför finns inte detta i Göte-
borg?

På slutet av dagen kommer det fram en man
till mig och säger att en av mina spelare har
spottat på hans son. Det förvånade mig då jag
aldrig har upplevt detta tidigare. Vi har avtal jag
och mina spelare och de brukar inte bryta mot
de avtal vi sluter.

Det visar sig att det är X som är utpekad. Detta
förvånar mig ännu mer och jag påtalar detta. Den
som skulle blivit spottade på går på och får under-
stöd av sin far vilken hotar X. Då ber jag honom att
gå. Fadern säger att hans barn aldrig skulle ljuga
för honom. När de går säger gossen som skulle bli-
vit bespottad "sug min kuk" och gör "fuck you" till hela
läktaren. Detta ser inte fadern.

Då vaknade den libanesiska vreden. Den gode Y vrålade
till fadern vad sonen hade gjort. Fadern hävdade åter att
hans son aldrig skulle ljuga inför honom. Då tändes den
chilenska vulkanen och fadern fick vissa problem så den
svenska filbunken fick träda in och säga att diskussionen
var avslutad.

Mannen gick till synes utan skamkänslor med sina två söner.
Den pappan var en usel dito. Han kommer att skapa en skam-
löst monster av sitt lilla barn. Det är en barn utan gräsner som
säger "sug min kuk" till en läktar med äldre spelare och vuxna.

Behöver jag säga att farsan var serb.
Kommentar:
#1: Peter Backman, Hisingsalliansen

Detta kan inte varit någon nyhet egentligen. Dock är det fruktansvärt tragiskt att det alltid är så. Mvh/ Peter

2008-12-31 @ 22:11:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: