leifsjoqvist

2008-12-14
17:57:45

Vad bör man göra?

Idag när jag tog bussen till jobbet gick
det en psykotisk man runt och pratade
med människor.
Det var tydligt att de flesta tyckte det var
obehagligt.

Till slut kom han fram till och sa:
-Vet du var langaren är...?
Jag tittade på honom och han fortsatte:
-Langaren...han försvann förut och ingen
  har sett honom. Jag tror han är rädd för dig.
Sedan lyfte han upp ringfingret i luften och tittade
på det. det verkade som han siktade mot något,
eller kanske mätta han, märkligt var det i vilkte fall?

-Du verkar inte riktigt friskt, sa jag.
-Du har talat med langaren, sa han.
-Finns det någon jag skall ringa, frågade jag.

Han tittade länge på mig med tom blick.
Plötsligt vände han sig och sprang 100meter
bort till en annan hålplats. Där verkade det som
om han började om igen.

Folk såg besvärade ut.

Kommentarer:
#1: Anonym

du kanske skall ta bussen oftare...................

2008-12-15 @ 18:43:41
#2: Anonym

du kanske skall ta bussen oftare...................

2008-12-15 @ 18:43:45
#3: Anonym

du kanske skall ta bussen oftare...................

2008-12-15 @ 18:43:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: