leifsjoqvist

2008-02-22
21:29:06

I don´t like Musicals
Jag har aldrig förstått  formen.
Opera kan jag lyssna på men
operett.........
Musikaler är ett otyg. Jag blir bara
irriterad. Teater eller film gestaltar
ju en verklighet och man skall kunna
leka med formerna,men........

Det känns oerhört märkligt att se två
människor mötas och att de kommuni-
cerar med sång. Jag har hela mitt liv
arbetat med psykiskt sjuka människor
så jag har tolerans till udda sätt, men sång,
nä.......


Tim Burton har gjort en ny film och Burton
leker med formen. Det har jag alltid gillat.
Men nu blir det för mycket.
Corpse bride var en tecknad musikal och
den var mycket bra. Animerat och sång fungerar
ju bra, men utan animation.........

Sweeney Todd äger ju en klassisk intrig som
med konventionella former hade givit en gäspning.
Det är i formen Burton vinner sina strider.
Dock inte denna gång.
Ändå. Det fascinerar. Så jävla mycket blod.

Tim Burton 5 bästa:
5. Mars attacks
4. Ed Wood
3. Corpse bride
2. Edward Scissorhands
1. Big Fish
Kommentarer:
#1: Teresa

Vad tycker du om Tito Beltran?

2008-02-22 @ 22:30:46
#2: Leif

Är det en allvarlig fråga?
I så fall- jag vet inte?
Han blev dömd i media.
han dömdes av kändisar som gick
samman med minnesuppgifter som
var i andra och tredje hand.
Han dömdes av en ung kvinna som
först inte ville kännas vid att
något hade hänt.
Han dömdes för att han har en stor käft
och är skrytsam ( inte olagligt).
Jag giller inte den beltram jag ser via
media.
Men jag gillar ännu mindre att man fäller
folk på så lösa grunder.

2008-02-23 @ 00:21:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: