leifsjoqvist

2008-01-10
01:16:18

Mysteriet med den rasistiska tempelhunden
Sedan lång tid tillbaka har jag sökt orsaken till
att min tempelhund Rocky bär på rasistiska kän-
slor.
Jag har sökt men inte funnit några klara skäl.

1. Han har definitivt aldrig blivit slagen. Tvärtom
    är det ett jävla gullande med den lilla hårbollen.
2. Det kan inte vara visuellt då han är blind.
3. Det är inte socialt eller utslag av projektiv identi-
    fikation då vare sig jag eller mina barn bär rasist-
    iska åsikter. Tvärtom det är genom gemensamma
    blattevänner vi upptäckt att hundfan är rasistisk.
4. Två libanesiska kvinnor på gården föreslog att han
    gick på lukter. Men luktar alla invandrare på ett visst
    sätt?


Så idag lades ytterligare en bit i den stora frågan.
Jag gick med mina hundar till torget för att lämna
in min sons cykel vilken jag trampat av vevlagret
på. Då kom det fram en äldre kvinna och började
gulla med Terje(Springer spaniel) och sedan böjde
hon sig mot Rocky vilken direkt högg mot hennes
hand. Det var då jag förstod.

Rockys rasism grundar sig i språket. Han tål inte
orena uttal. Kvinnan var dansk och hade det karak-
täristiska äckliga grötiga danskkräkuttalet. Kvinnan
spatserade vidare med en illusion fattigare. Små
hundar kan vara för jävliga.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: