leifsjoqvist

2008-01-18
00:28:15

Porr med Janne och Stina
Så var det dags igen.
Medelklassens skall skrämmas och vi skall
åter få se hur blattevåldet sprider sig.

Göran Johannson intervjuas.
Han är ordförande i det största partiet i
Göteborg och han har inte en susning
om vad som händer i stan.

Så åker Janne till Bergsjön.
Han letar som Lerneby på GP upp korkade
blattepojkar och dom finns det gott om.
Blattepojkarna pratar om att dom skall bli
maffia.
Janne blir upprörd.
Janne begriper att detta är bra TV.


I bakgrunden hörs en tjej säga:
" dom spänner sig bara för att de skall vara
 med i TV".
Hon är inte rädd.
Hon är en av alla tuffa blattebrudar som inte bara
slåss mot samhällets konventioner utan ofta också
sina egna familjers. Jag har träffat 100-tals av dessa
tuffa brudar som faktiskt ger mig hopp. De pratar sällan
massa skit om maffia. De brukar vara på det klara över
hur läget är. De får aldrig några rubriker.

Janne gillar inte underklass som visar medvetenhet och
kampglöd. Janne vill ha dumma apor som han kan rädda
från de onda krafterna.

Så kommer Stina. Hon pratar med Dano.
Han sitter i Turkiet och säger att om man samlar
alla blattar på samma ställe och talar om för dom
att de är inget värda då skapar man sådana som
Dano och OG och liknande.

Tänk om man hade följt några tränare i Lärje/Angered IF,
eller Bergsjö IF ( där Adele håller på med nya kullar efter
hennes fantastiskt duktiga grabbar födda 1987)eller pub-
licerat det reportage man gjorde om Hisingsbacka FC. Jag
antar att det aldrig publicerades för det fanns för mycket
positivt om stadsdelen Backa.

Istället får Stina och hennes medelklasssystrar ligga och tänka
på Dano och hans polare medan de pillar på sig själva.

Fy fan. Jag mår illa.

Jag går ut med mina hundar.
Klockan är midnatt. Det är natt och inte dag.
Jag träffar F som väntar på skjuts för nattliga
äventyr. Kanske skall det robbas någon stor
affär. Dessa grabbar har moral. De robbar
affärer inte personer. Det drabbar ingen fattig
om man robbar affärer. Jag gillar tanken.

Kanske skall det säljas olagliga kemikalier.

En svart Audi Turbo splitter ny stannar och plockar
upp F för vidare transport. Bilen kostar säkert
700000kr .Han som kör är 18 och Unibet skulle
 inte ta några vad om han har körtkort eller inte.

Jag går hem till mig.
Jag skall se Pyramiden och fundera på hur jag skall
betala tillbaka min kvarskatt.

Kommentar:
#1: Ola

Såg också programmet, var konfunderad en bra stund. Tack Leif för att du sätter ord på exakt vad jag också känner inför detta.

2008-01-18 @ 03:53:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: