leifsjoqvist

2008-01-15
01:47:16

Radiot
Jag lyssnar närmast maniskt på P1.
Det har jag gjort sedan snart 30 år.
Jag har massor med Scotch C90-band
fyllda med OBS och liknande örongodis.

Med webben kom möjligheten att lyssna
jämt. Den utnyttjar jag.

Jag är glad över Public Service.
Jag är glad över att det finns en frizon där
inte sönderknullade ihopsamlade ICA-påsar
får skratta och prata skit.


Häromdagen hade ett program vid namn
Medierna en årskrönika över P1. Man kon-
centrerade sig på att förlöjliga Mikael Olsson
och Björn Elmbrant ( lite märkligt att man får
göra dylika påhopp utan svarsrätt i radio). De
som stod för påhoppen var den som stod i cen-
trum för kritiken Lantz och av någon outgrundlig
anledning var Isobel Hadley-Kamptz där som
hennes Sancho Panza.

Jag har försökt att lyssna till Lantz och jag tycker att
hon är outhärdlig. Tramsig och icke-rolig. Tröttsamt
upprepande. Anti-intellektuell. Vad har hon i P1 att göra?
Hon är med ovanstående egenskaper som klippt och
skuren för tramsig reklamradio.

Olsson och Elmbrant var upprörda över att idiotin rep-
resenterat av Lantz skulle in på P1.
Varför P1? Varför inte vara kvar på P4 som riktar sig till
alla flanhuvuden som inte klarar att tugga sötkola och
lyssna på radio samtidigt?

Lantz och Kamptz hade analysen klar.
Det handlade om könsperspektiv.
Manligt och kvinnligt.

En konspirationstanke fullt i klass med  Krantz famösa
att mordet på Palme var ett självmord (Palme var trött på
livet. Anlitade Tarkovskij. Tarkovskij regisserade mordet.
Bevis: En scen i Offret. Människor dör i hörnet Sveavägen
och Tunnelgatan under kärnvapenattack).

Herregud nuförtiden kan obegåvade och silikonfyllda dumma
kvinnor gömma sig bakom genus. Män som är korkade och
outhärdliga är just det, kvinnor som är korkade och outhärdliga
är utsatta för könsförtryck ( inte direkt samma könsförtryck som
i slutscenen i The devil in Miss Jones )

Bort med Lantz! Skicka henne till Rix eller TV3!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: