leifsjoqvist

2008-01-20
04:06:02

Tre former av manligt våld
Häromdagen var jag på fest. Jag kände knappt en människa
och undrade rätt snart varför jag var där. Så började en man
att prata om flator. han förstod inte varför världen skulle slösa
vackra kvinnor till att slicka fitta när det fanns så mycket oanvänd
kuk.
Han raljerade över detta och till slut blev det för mycket.
När han sa att han skulle göra till sin mission att omvända
de stackars flatorna sa jag att han hade tre saker som talade
emot honom och det var att han var fet, ful och dumihuvudet.
Jag väntade på applåderna men de uteblev. Tvärtom blev det
en högst obehaglig stämning där man tyckte synd om antilesbianen
och då i synnerhet kvinnorna. Jag gick hem innan större bråk.


Idag var det en kraftig konflikt i kassakön på Netto.
Jag tycket att Blattemannen var obehaglig och överdrivet
aggressiv och kände viss sympati för den andre mannen.
Bägge var dock på tåna för att få en fight.
Sympatierna vände när den andra mannen sa till
till Blattemannen att denne skulle åka tillbaka till djungeln.
Det intressanta vara att afffären som var lördagsfull i princip
tystnade och iaktog kampen vid kassan.

Min son ringde mig vid tretiden i natt och berättade
att han blivit knivhotad på bussen. En yngre man(?)
hade retat sig på min sons klädsel. Det hade slutat
utan några större skador men det finns en grabb som
kommer att få det tufft ett tag framöver.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: