leifsjoqvist

2008-07-27
12:27:22

En av de bästa filmer jag sett
Igår såg jag Vid himlens utkant.
Den gav mig en upplevelse som jag
sällan får nuförtiden.
En komplicerande intrig och en story
som väver ihop historier och kulturer
så oerhört snyggt.

Det är brutalt och vackert.
Det är subtilt och rätt.
Det är horor och littertaurprofessorer.
Det är gammal rigid kvinna och gammal
kåt man.


Det underbara i denna berättelse (berättelser)
är avsaknaden av moraliteter. Alla får sina
bilder utifrån sig själva. Vi kan själva avgöra
om vi ska accepetera en gammal kåt turkisk
fiskare boende i Bremen och som köper sig
en prostituerad.

Det är en film om livet med alla dess irrgångar
och besvikelser och ändå hela tiden hoppet som
gör att vi går vidare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: