leifsjoqvist

2008-07-01
12:39:57

Runkstad
Jag tog mig från cyklarens paradisstad till
Karlskoga, villket visade sig vara Örebros
raka motsats.

När jag körde huvudleden fram så stängdes
all framfart för cyklar helt plötsligt av. Bara bil-
ar fick ta sig över bron över ån.

Vid sidan en jätteaffisch på en man i mustasch.
"Putte i parken" stod det under med blockbokstäver.

Jag får rysningar när jag bryter mot lagen och går
över bron.
Karlskoga är ju medlöparnas stad.
När Ingvar Bratt avslöjade Bofors snuskiga och
olagliga vapenförsäljning vändes invånarna i
Karlskoga mot honom som avslöjade skurkarna.

Pustar ut när jag lämnar runkhålan Karlskoga.
Banjotonerna klingar ut.
Kommentar:
#1: Robban

Alldeles riktigt!



Det är en avskrädesort för rövslickare och as (mina egna släktingar givetvis undantagna) som alltid resonerat som en äkta pöbelhjord - "om inte vi tillverkar vapen så gör någon annan det". Dessutom är den en arkitektonisk katastrof, helt renons på finess och elegans. Det råder en domedagskänsla där som i Värmland bara överträffas av en plats - Vålberg.

2008-07-05 @ 16:54:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: