leifsjoqvist

2008-06-09
13:10:20

Krig mot privatbilismen

Just nu startar en massa kampanjer mot
ett högre bensinpris. Det är en kamp som
vill ha ner bensinpriset så att vi kan köra
ännu mer bil.

Jag tycker att man skall höja priset till 100kr/ liter.

Igår var jag ånyo nära att köras över av en oaktsam
man. Han sket i de tydliga vägmärken som talade om
för honom att han skulle lämna företräde.
Jag han inte samla ihop tillräckligt med saliv så
det träffade bara lite på bakrutan.


Jag är helt inställd på att välta hela min tunga kropp
över fronten på varje bil som inte visar respekt. Jag
kan lova att det blir en dyr bula av det. Jag kommer
att spotta på och rispa varje bil jag kommer åt som
försöker att preja mig.

Privatbilismen är sjuk. Vi skickar ut massa människor
som är så dumma att de inte ens kan klara det enklas-
te arbete i bilar där de är dödliga.
Det är som att beväpna landets befolkning med osäkrade
vapen och uppmana till att inte skjuta men att man kallt
räknar med att 500 kommer att skjutas och några tiotusen
kommer att skadeskjutas. 

Det enda sättet att få privatbilisten att lyssna är att angripa
hans bil. Det gör ingen nytta att hota honom eller hans familj.
Privatbilisten har ingen empati för levande ting. Det enda
han bryr sig om är bilen som han dyrkar. Kan privatbilisten
döda och lemlästa utan bestraffning år ut och år in så får
vi billösa medborgare ta lagen i egna händer och förstöra
det som förstör oss.

Krossa privaltbilismen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: