leifsjoqvist

2008-05-02
12:09:32

Det svenska modet
Gunnar Sandelin hyllas som en hjälte för att
han vågar säga vad 89% av svenska folket
uttrycker i  Sveriges Radios snabbenkät.

Fler modiga är Jimmie Åkesson, SD,ND, Pat-
riotisk Front, Göran Johannson, Åstols-Janne,
Bert Carlsson, Asonius och Fylle-Karin på min
gård.

Jag mår illa.

Detta är samma slags masssuggestion som
under 30-talet. Då var det modigt att ställa upp
mot den judiska världskonspirationen. Judar
tog sig in över gränser och infiltrerade och pe-
netrerade. Det var denna propaganda och upp-
piskande av hat som skapade möjligheten att
massutrota i läger.

Så visst är ni rasister!

Ni gör skillnad på folk utifrån hudfärg och etnisk
bakgrund. Det är själva definitionen av rasism.

Det är inte en Mustafa eller en Mohammed som
våldtar. Det är somalier. Hur kan man hålla med
om denna strukturella syn?


Boendes i Hisingsbacka i Göteborg kan jag säga
att här har aldrig det mångkulturella skildrats posi-
tivt. Jag har tjatat i 10 år om att det skall skrivas om
den förening jag tillhör Hisingsbacka FC. Vi har 700
medlemmar från jordens alla hörn och vrår. Dagligen
gör vi mångder av aktiviteter och det sker i demokratisk
god ordning. Ungar lär sig social kompetens och vi
har en gemensam syn på rätt och fel.

Var annars i samhället hittar man detta?
Där alla deltar från Adam 0,2 år till Rolf 81.
Där man heter Leif, Mustafa eller Aldin.

Enda gången vi får vara med är när ett till föreningen
främmande gäng hoppar på ett gästande lag. De som
gjorde det greps. Infot kom från oss. Våldet gav oss
publicitet. Vi var med i Text-TV. Sidan 306. Våld är gång-
bart. Långsiktigt och fruktbärande organsiationsarbete
är inteintressant.

Vem är det idag som skapar konflikter?
Sverker släng Åstol-janne i soptunnan!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: