leifsjoqvist

2008-05-05
13:00:57

Fortfarande homofob.....................

Man kan säga mycket men om man inte
både intellektuellt och emotionellt bearbetar
en fördom så försvinner den inte.

Huruvida Sverigedemokraterna bearbetar
sina fördomar låter jag vara osagt...............

Idag har jag varit runt hela Göteborg och letat
efter en bärbar CD-spelare. Den senast ägda
slog jag sönder mot en sten och hoppade sed-
an på de få hela delarna. Jag mördade den jävla
CD-spelaren och jag njöt hela tiden.

Det går inte att få tag på. I varje affär står en liten
nyduschad och sönderunkad tonåring och ler och
säger med dräpande ironi:
-Det finns ju MP3.....hihihihihi!
De brukar strama upp sig när de möter mina ögon
och ser jordens samlade ondska komma stormande.

Jag fick inte tag i någon bärbar CD-spelare.

Vid Hjarmars grill beställde jag en kebabrulle och en
Cola light. Jag skalde av folien och tog tag med bägge
händerna runt rullen och högg i från toppen med hela
munnen.
Lite längre bort satt en man och log.
Jag satte kebabköttet och Pepperonin i halsen.
Jag såg mig själv med något annat än en kebab
i händerna.

Jag fick panik.
Jag slängde iväg rullen. Jag hoppade upp på cykeln
och trampade för mitt liv.
Jag vände mig inte om.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: