leifsjoqvist

2008-05-31
02:42:35

Jag-en filmstjärna
Igår var vi ute på Göteborgs Roddarklubb.
En fantastisk förening som har en liten ö
ute i Salholmen och där människor samlas
för att ro.

Vi stack ut med en Färöing som är en eka
typ stor. Sex man ror en man styr.
Vi rodde och slet och fick sedan den ljusa
iden att ta ett dopp. Det var bara en annan
och jag som kom i.
Jag låg i länge.

Det berodde inte på att jag tyckte det var speciellt
skönt , för det tyckte jag inte , utan att jag helt enk-
elt inte kunde ta mig tillbaka i båten. Båten var för
hög. Min stolthet förbjöd mig att be om hjälp. Någ-
ra ville dra mig upp i badbyxorna. De hade lika
gärna kunnat såga att de ville snöpa mig.
Till slut efter en utomjordisk samling fick jag kraft
att ta mig upp och i. Jag klarade det!


Vi bastade och tog några öl.
När vi pusatde ut efteråt så tyckte de
andra grabbarna att jag var lik en filmstjärna.
Ja, de till och med började planera för en mask-
erad där jag skulle få vara denna stjärna.


Vem det var jag liknade?
Obelix!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: