leifsjoqvist

2008-05-15
14:48:02

Parallella världar
Under 80-talet läste jag den amerikanske fysikern
Paul Davies. Han drev tesen att de fanns parallella
världar och att detta gick att leda i bevis.

Jag blir idag skräckslagen av tanken att detta skulle
vara en möjlighet.

Vad jag förstår är antalet parallella världar en fråga
om infinitiv regress, utan en bortre gräns.

Det skulle alltså rent teoretiskt innebära att om man
fann portaler till dessa världar skulle jag kunna vakna
upp och det hade under natten varit en massinvandring
av Alexander Bards och Per Ahlmarks. Miljontals av dessa
springande i Göteborg. Kan bilden av helvetet göras tyd-
ligare?


Alla utveckling är inte av godo.
För mycket kunskap kan skada.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: