leifsjoqvist

2008-11-09
16:29:04

Musik är min religion
Alla fega människor brukar fly in i religion.
Istället för att ta sig an den brutala verklig-
heten flyr man in i fiktionen.

Så gör även jag.
Genesis fem första plattor kan jag utan och
innan. Ett anslag och jag kan text och jag kan
nynna resten av låten.

Mer modern religion är Dream Theater
Idag har jag varit på konferens på Ullevi.
På vägen dit och tillbaka lyssnade jag till
liveplattan Once in a live time.
Den gav mig energi.

Det är också hela poängen med min religion.
Den förmedlar, underblåser och lindrar hela
mitt känslospektrum.
Det är en personlig del av verkligheten.

Jag har inget behov av att mörda otrogna som
islamister vill.
Jag vill inte ockupera land och agera herrefolk som judar.
Jag vill inte utrota alla som inte vill som jag som de kristna
vill.

Men precis som de religiösa förhållande till Gud är mitt till
musik emotionellt.
Jag kan inte förklara min känsla.
Jag vill inte heller riktigt veta hur min religion är skapad,
jag vill bara vara i den.

Men som sagt, jag har inget behov av att döda, lemlästa
eller påtvinga andra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: