leifsjoqvist

2008-10-17
13:05:22

Den vita negern
För hundra år sedan befolkades den amerikanska södern
av svarta människor som plockade skit år vita människor.
De fick städa, feja och plocka underkläder åt sina vita mas-
ters.

Jag tänker på detta när jag kommer hem.
I mina barns rum ligger alla kläder i en hög på golvet.
Kalsonger ihop med t-shirts. Rent med smutsigt.
I köket finns 13 odiskade glas vilket har tagit ett
dygn att samla ihop till. Varje gång skall ett nytt glas
användas.
Smör, mjölk, ost och bröd står som de sist användes
och bord och skärbänk är fyllt av smulor.
I vardagsrummet surrar de små flugorna runt frukt-
rester och diverse påsar.

Hur kan det bli så här?
JO, mina barn förlitar sig på DEN VITE NEGERN.
Den vite negern sveper fram och får undan all
skit.

När den vite negern sedan är klar kommer SMS om
att det saknas pengar.
Den obetalde vite negern kollar sin allt tunnar plånbok,
men visst betalar den dumme fan.

När skall vi vita negrer få våran Lincoln?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: