leifsjoqvist

2008-10-02
11:23:30

Facket- idag är det rena skiten.......

Facket förlorar sin legitimitet världen över.
I Europa och Sverige i synnerhet.

Det beror på att man har en gammal kader som styr.
En gammal kader som blivit korporativ.
Man solidariserar sig hellre med Kapitalet än med
de arbetare de organiserar eller ännu hellre skulle
organisera.

Jag har varit medlem i samma sektion sedan 1989.
Jag har sett någon ur styrelsen.
Jag vet inte vad de heter.

Sektionen hör av sig en gång per år och då i ett
massbrev vilket ger en torftig dagordning till års-
mötet.

Sektionen har heltidsanställda.

Jag har inte en aning vad de gör.
Gör de något?

Aldrig har jag sett en medlemsvärvare under mina snart 20 år.
Flera unga och nyanställda har fått leta för att kunna bli medlemmar.

Vårat arbetsplatsombud väljs av den anledningen att ingen annan
vill göra det? Har fattat att detta är  ganska vanligt. Hur illa är inte det?
Facket kan bara rekrytera bland ignoranterna på arbetsplatserna.
Det borde ju vara hedersuppdrag!
Det skulle vara kö till förtroendeuppdrag.


Sossarna lyckades med sin sekellånga kommunistjakt.
Till vilket pris?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: