leifsjoqvist

2008-10-08
12:05:25

Lyssna till ungdomen
Jag sitter vid datorn med fönstret mot gården.
Där nere måste jag ofrivilligt lyssna till gårdens
tonåringar.
Det är en orgie i pinsamheter.
Det är barn till white trash.

Varannat ord är en svordom och de pratar inte
med varandra, de skriker.
Tjejerna är värst.
"Fuck you fittjävel"
"Knulla din morsa"
"Fan, jävla,jävla.........knulla.....".

Detta skall tydligen vara någon slags kommunikation.
En mobil ringer.
Den lilla flickan med den stora rösten skriker även
i den. Hon har tydligen inte begripit att telefon inte
är detsamma som orala röksignaler.

Jag stänger fönstret.
Jag hör ändå.
Det är som med veckopressen. Jag tvingas ta emot
mängder av information jag inte vill ha.

Egentligen skall man inte förundras över dessa unga.
De växer upp bland vuxna som tillbringar helgerna i fylle-
koma. Dessa vuxna som helg efter helg idisslar samma
tomma ord. Jag välkomnar vintern. Då måste dessa ver-
bala terrorister flytta inomhus och då hör jag bara av dem
sporadiskt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: