leifsjoqvist

2008-10-11
11:34:41

Om konsten att förlora mot en 11-åring
Jag var på middag och lite öl hos goda
vänner igår.
Efter maten och några goda Spaten var
det dags för familjespel.

BUZZ på Playstation 3 visade sig vara ett
mycket trevligt frågesportsspel.
Jag trivdes alldeles utmärkt och plockade
massor av poäng med min breda allmän-
bildning.


Så allt var frid och fröjd ända tills vi kom till
finalen. Då handlade det om att trycka snabbt.
Oavsett om man svarade fel så var det snabb-
het som premierades. Så mitt enorma poäng-
överläge förvandlades till aska. Jag förlorade
mot en elvaårig tjej med en reaktionstid som
inte skall vara möjlig. PÅ 100 meter löpning
räknar man med att en start som sker 10/100
av en sekund efter startskott är per definition
inte möjlig. Denna 11-åring som jag mötte igår
hade reaktionstid 6/100 av en sekund.

Så jag förlorade och insåg att framtiden ligger
i att ha ett jävligt snabbt pekfinger!
Kommentarer:
#1: Madeleine

Haaha.. låter som en härlig kväll :)

2008-10-11 @ 11:41:38
#2: Anonym

du har fått unga läsare pappa

2008-10-11 @ 16:00:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: