leifsjoqvist

2008-09-15
00:35:49

Sveriges sunkigaste ställe
Igår blev jag kidnappade på jobbet.
Jag fick en bindel för ögonen och befriades
först när jag satt i en frisörstol.
Bakom mig stod en ung gudinna.

Hon frågade om jag ville klippa mig kort.
Jag nickade med gapande mun.
Vips... så åkte hela hästsvansen.
Jag tänkte att jag måste få detta att
dra ut på tiden.
Så hon fick klippa mycket.
Det sista hon sa till mig var att jag
hade en snygg nacke.....................
Allvarligt, hur många har blivit givna
komplimanger om deras nackar?

Nyklippt gick vi till pub och drack många öl.
Vid 18-tiden hade vi bestämt träff på Flame
vid Chapmans Torg. Det var ett ställe det.
Jag kände mig ung och definitivt frisk.
Få var under 50 och ingen var drogfi (århundradets
understatement).

Jag gick ut för att få en ölrök och där mötte jag
en liten finne.
"Vem är tuuuu"? frågade han med den lätta galningens
halvtomma blick.
Han upprepade frågan flera gånger och jag hade svårt
att hitta ett relevant svar

"Hu många matser ha tu gott"?frågade han.
Själv hade han gått 240 matcher i ringen och 300 utanför.
En man satt på en stol och skrek att han skulle slå
någon. Några meter brevid satt en annan och grät.
Kändes som ett höjdarställe.
Inne igen drog en trio en blues som omintetgjorde
någon form av mänsklig kommunikation.

Vi bestämde oss att fly fältet.
Vi hamnade på Jeffreys mittemot.
Där hamnade jag med en man som skröt
om att han fortfarande var raggare. Han stod
tillsammans med en yngre kvinna som definitivt
inte var i kontakt med denna värld. Hon erbjöd
raggaren att följa med henne hem och då skulle
han få en poster med amerikanska bilar. En raritet.


En f d sexmissbrukare lutade sig över mig och
sa att han var orolig för mitt tillstånd. Han hade
hört att jag numer inte knullade och det gjorde
honom orolig. Jag sa att jag inte hade någon lust
längre och han tittade på mig som man ser på ett
litet barn som vandrat genom Sahara en vecka
utan vatten.

Den tidiga natten avslutades tillsammans med en
indisk taxichaufför om spelade Julio Iglesias.
Lyckan var nu fulländad.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: