leifsjoqvist

2009-04-02
21:29:15

Föreläsning
Jag var och lyssnade på Karin Grahn
och igor Ardoris idag på Elverket i ett
arrangemang av Friends.

Grahn berättade lite om gensutänkande
men det var lite ytligt och allt finns att läsa
i mer utförtligt i Iris Marion Young "Att kasta
tjejkast". ( ett minne från boken är hur vi för-
söker att sjukdomsförklara graviditeten).


Roligare då med Ardoris.
Denne man var med i den beryktade serien
som gick på Svt om en niondeklass i Skåne.
Han är mental coach och dem brukar jag ju
tycka är ren skit, men denne man hade en
karisma utöver det vanliga.

Jag vet inte om han är en urstyv domptör eller
om det finnns något att lära. Jag vet att jag satt
flera gånger och tänkte att "just det ja".
Han hade i vilket fall pedagogens treenighet
i sin hand engagemang, kunskap och glädje.
Det var en intressant eftermiddag.


Igår satte jag på mig kortbyxor och så även idag.
Våren är här.
Kortbyxans tid är här.
Livet är lättare att leva.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: