leifsjoqvist

2009-04-27
12:10:28

Jag är en usel människa
Igår natt såg jag en usel film.
Max Payne.
Värre än usel.

Jag hade sett The Reader innan och var fylld
av känslor inför livets stora frågor som jag
tyckte att det filmen lyft. Det och Kate Winslet.

Så kom denna morbida rulle med döda, döda.
Samma tröttsamma tema.
Lycklig kärnfamiljskille får sin snygga fru och
barn avrättade efter lite god tortyr.

Lycklig kärnfamiljskille förföljer och dödar.
Dock, det som stör mig är att jag tycker att han
dödar dem för långsamt.
Jag vill att de skall lida och skrika inna de dör.

Usch.
Vem är det som blir mest påverkad av våld på film?
Unga människor som slentrianmässigt kollar sådan
här smörja eller kärnfamiljsmännen som se det
någon gång dåd och då?
Hur många gånger har man inte hört vad män skall
göra med de som skadar deras familj?
Vad får de bränsle ifrån?

Kanske skulle man införa förbud mot sådana här
filmer för män mellan 20-45 som lever i familj?
Det är bara de som påvekas av dylik skit.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: