leifsjoqvist

2009-04-24
18:46:16

Rätt skall vara rätt..............
Idag fylldes muggen en gång för mycket och
rann över. De senaste dagarnas möten med
mindre begåvade exemplar av homo sapiens
blev idag ett för mycket.

För tre dagar sedan fick jag ett hjärnsläpp då
några av mina kollegor påstod att promenader
och fysisk aktivitet var skadlig och att man av
detta skapade ett tvång att gå. Ett cirkulärre-
sonemang värdig en människa under tio år
(hoppas att inga barn tar illa upp).

Senare på kvällen fick jag ett släpp av en fot-
bollspappa som länge tänjt på uthållighetens
yttersta gräns.

Så match i förrgår av unga dumma blattebarn
i Lärje som sparkade, spottade och mordhotade.
Ett underbart exempel på hur man väcker en
slumrande rasism till liv. Jag förstår varför det
blir så här men fan att jag accepterar det. Mina
grabar är också blattar men dom kan fanimej
konsten att uppföra sig, koncentrera sig på upp-
giften och känna att livet är värt att leva utan att
bli en destruktiv idiot.

Idag kom nästa exempel på denna dumdryga
del av mänskligheten som just nu verkar koncen-
trera sig på att förfölja mig. Det var en av Fritids
gubbar som sköter planerna som hade svårt med
flexibiliteten.

Vi i föreningen har ju egna planer men när jag har
fotbollen med Brunnsboskolan brukar jag ibland
använda Backavallen 11-mannaplan. Jag har tidi-
gare frågat IOFF( de som handhar uthyrningen) om
hur jag skall göra och fått veta att om jag är där med
skolan behöver jag inte hyra om det är ledigt. Det
har jag mejl på.

Idag tränade DM-laget där och då kom planskötare
Göran med kollegor och skulle prata om rätt och eti-
kett. Jag försökte att förklara min ståndpunkt men han
lyssnade inte. Han var dryg på ett gammelsossigt vis
och sa att träningen störde hans arbete. Det var ju ba-
ra korkat då han skulle måla ett stängsel 100 meter
från händelsernas centrum.


Han var otrevlig.
Jag blev arg.
Jag sa att han skulle prata med sin chef då jag pratat
med hans chef och att denne hade den information
som Göran saknade. Detta retade Göran rejält och det
gjorde att jag använde det argumentet 3 gånger till.
Vi skildes åt med diverse gester och invektiv.

Om Göran fick bestämma skulle alla göteborgs planer
bara vara till för honom och hans två kollegor att åka
runt till och måla stängsel och krita linjer utan en massa
hemska barn som störde honom i hans mycket lilla
verklighet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: