leifsjoqvist

2009-08-27
00:21:59

Backabus och The wire
Idag kom årgång 1 av den amerikanska serien
The wire i brevlådan. Jag har försökt att se den
otextad men det var över min förmåga. Jag trös-
tar mig med att engelsmännen ratar serien. De
förstår inte den amerikanska slangen.

Jag såg två avsnitt utan att dugligt kunna följa
dialogen och tyckte inte detta var något speci-
ellt. Dussinvara av amerikanskt krim.


Men med text så blev djupet ett annat. Särskilt
slutet av andra avsnittet där tre poliser efter några
öl och snack tröttnar på att buset får göra som de
vill och åker till värstingområdet och spöar upp
två helt oskyldiga och gör en 14-åring blind på
ena ögat. Glas kastas på dem från lägenheter
och deras bil sätts i brand. Man skönjer vissa
likheter....................

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: