leifsjoqvist

2009-12-02
23:02:24

En fri värld
TV4 och annan reklamfinansierad TV har
verkligen gjort Sverige friare och öppnare.
Det finns inga gränser för dumheter längre.

På jobbet denna dag tittar jag för första gång-
en på Bonde söker fru. Jag har läst om det,
men herregud, detta var ju lytes-TV.

En klient som tittande tillsammans med mig som
är psykiskt och intellektuellt funktionshindrad sa
på frågan om han tyckte det var bra på TV:
"Jag tror jag måste gäspa tror jag".

Den fria TVn har ju gett oss massa frihet och ut-
veckling av den intellektuella diskussionen om fri-
heten genom program som:
-Idol, Bonde söker fru, Robinson, Lets dance, Mammas
 pojkar och herregud listan kan ju göras rätt lång.....

Men var finns den politiska eller filosofiska diskussionen
som skulle leda bort oss från det stängda folkehemmet?

Vilka dörrar öpnnade den reklamfinansierade smörjan?

Ett argument, snälla........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: