leifsjoqvist

2009-02-13
20:04:41

AFA
AFA tycker sig ha rätten att misshandla högertokar.
AFA tar sig en hel del rätter.
Det lever i tron att vi står inför en maktövertagande
av gamla nazister och mer eller mindre obegåvade
nationalrasister.

Misshandeln av mannen från Nationaldemokraterna
var ju sällsynt korkad. 20 modiga upprorsmän ger sig
på en (1) rasist och slår honom till sjukhus.

AFA lever i terrorland.
AFA anammar tysk RAF-tänk. Mutteorin dammas av..
Dock inget tråkigt ideologiskt bräkande om vad Lenin
eller Marx skrev. Nu är det bara populustiskt terrorvåld
som gäller.

Man behöver inga fiender med sådana vänner.

Jag minns mitt 70-tal med Röd Ungdom.
Vi hade täcknamn och jag hette Nordal.
Jag tog namnet efter att läst Ännu är världen ung av
Nordal Grieg.
Vi diskuterade vad Lenin verkligen menade.
Vi sålde Rödluvan.
Vi diskuterade ännu mer.
Vi hade linjestrider om fraktionism.

Men jag kan aldrig minnas ens antydan till våld.
Vi diskuterade revolution som MUF diskuterar
kriget i Irak. OK om en massa dörför vi kommer
ju aldrig att vara i närheten av det i alla fall.


Det enda obehagliga jag kan komma ihåg var ett
sommarläger i Värmland där det blev en liten strid
för att jag inte ville byta täcknamn. Lägerledningen
ansåg att man inte skulle ha samma täcknamn på
lägret som man hade i den ort där man verkade.

F ö hade maoistiska Röd Ungdom Patrick Engellau
som föreläsare den sommaren. Vårt statshat var
stort!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: