leifsjoqvist

2009-02-06
12:28:52

dagen efter Debatt
Jag läste Åsa Lindeborgs inlägg mot
Jan Josefsson och tyckte att hon i prin-
hade rätt.

Gårdagens debatt tyckte jag däremot
gav henne fel.

Det var inte så mycket gap om än för många
debattörer för att man skulle kalla det ett
samtal.

Jag var alltså där som initivtagare till en diskussion
om våldet inom ishockey. Jag var i valet och kvalet
om jag skulle gå. Min roll var ju medborgare Sjöqvist
som reagerar en gång per sekel. Ingen tydlig roll alltså.

Men det var kul.

Ett fantastiskt argument för våldet i ishockey:
Om man får slåss så bli det inte fult spel.
Alltså inga gliringar och hakningar.
Hmm, historiens fulaste lag Philadelphia Flyers
på 80-talet, även kallat Björnligan, tog till alla till
buds stående medel för att vinna. Spotta, håna,'
speara, slåss ja verkligen allt. Regelslapphet gjorde
att allt blev värre.

En utebliven diskusion var frågan om genus:
I kvinnohockey får man inte tackla!
Det är bara i manlig hockey man "slåss"!

Kommentar:
#1: N.N.

Kanske Josefsson till slut tagt intryck av kritiken. Du fick ju prata i 15-20 sekunder utan att bli avbruten.

Men du på eget initiativ hos Åstols-Nisse?

2009-02-08 @ 11:41:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: