leifsjoqvist

2009-01-13
12:44:30

Jag lever och en annan är död 1

Dagens I-landsproblem:
Min som SMSar mig 0700 (min lediga dag) och frågar om
jag är vaken. Jag inser att jag missat empati i mitt uppfost-
ringsprojekt.
Jag stiger upp och sätter på kaffe. Jag tar fram mitt nyckel-
märkta vita bröd med massor av extra fibrer och öppnar
kylen............då slår det mig...............inget bordsmargarin!

Jag känner hur livet tar en liten paus. Vad skall hända?Hur
skall jag kunna gå vidare? Då vaknar min överlevnadsin-
stinkt och jag minns marmelad någonstans i torrskafferiet.
Jag hittar burken. Äkta dansk aprikosmarmelad och känner
glädje över att använda en naturprodukt med 93% socker
till mitt fiberbröd. Jag skär några skivor ost och lägger på
och känner glädje över att ha löst en konflikt.

Före och efter marmeladätande............eller var det tvärsom.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: