leifsjoqvist

2009-07-21
23:24:05

En alldeles vanlig dag (19)
Vaknade av att en  av  spelarna i mitt lag
ringde  och  lämnade  återbud  till  nästa
veckas cup i Torsby. Jag sa att det inget
gjorde då vi var tillräckligt  med   spelare.

Jag cyklade upp till  Härlanda  Tjärn och sim-
made en stund. Det var kallt idag.   Skulle tip-
pa 17 grader. Jag satte mig och  läste   Peter
Robinsons senaste pocket. Alan Banks igen.
För mycket klassisk musik de  första sidorna.
För lite rock´roll.

När jag satt där och läste kom min "snok" ring-
lande. Han la sig en halv meter ifrån. Det känd-
es faktiskt som vi hade relation.


Cyklade till jobbet. Lyssnade till  Threshold och
sista låten  One degree down  avslutas med ett
suveränt gitarrsolo. Spock´s beard   dubbel-CD
från 05 hann jag också med. Band som Dream
Theatre, Treshold och  Spock´s beard var band
jag missade när barnen kom. Då fanns det inte
tid att lyssna till musik.


På jobbet var det bra. Vi gör inte så mycket på mitt
jobb men man är helt utlämnad till vem man arbe-
tar med. Får man jobba med angivaren ( vi har en
kollega som ringer chefen varje dag och som  be-
driver egen  spaning för att ha   oegentligheter att
rapportera. Han har aldrig blivit  tillrättavisad så vi
antar att han håller på med sitt angiveri med chef-
ens goda minne)är jobbet pest. Nu är klockan sent
och alla sover.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: