leifsjoqvist

2009-07-07
14:01:19

En bil brann inatt
Jag ryckte till vid 2-tiden inatt. Jag hörde en smäll.
Jag trodde det var min väska som  ramlat i golvet.
Så hörde jag en  ny smäll. Jag såg    blåljus som
körde fort och så såg jag ljuset.

Ytterligare en bil satt i brand.

Jag kan gott tänka mig att jag skulle  känna igen
de som gjort det. Grabbar mellan 12-15.   Blattar
eller svensk underklass. Inget att göra. Inga pen-
gar. Morsan jobbar eller glor på TV   eller glor på
TV med vinaren på bordet. Farsan borta och sak-
nad av ingen. En svinpäls   som knullade och för-
svann.

Kan man inte göra avtryck genom sitt vara på an-
nat sätt än att förstöra så gör man det.
Tänk en utbyggd kolloverksamhet.


Några till får jobb.
Lyckliga barn som får sol, bad och kompisar.
Mindre förstörelse.

Var sparar vi pengarna?
Och om vi nu sparar några pengar till vilken
nytta? För vem?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: