leifsjoqvist

2009-07-28
01:52:06

En psykolog som hamnat fel........
Jag lyssnar på P1 och Studio Ett om grannosämja.
Jag är expert på att inte gilla mina grannar.

Programmet rullar på , men så kommer hon som
skall förklara allt, psykologen Marie-Louise Irgens,
och jag säger att om jag hade konflikt skulle hon
vara den sista jag skulle anlita.

Jag har en vän som vi vardagligt kalla bisatskungen.
Det innebär att han alltid hamnar i sidospår och gan-
ska snart förlorar man sig i någon av hans snåriga
bisatser.
Jämför man min vän med radiopsykologen är han ett
under av stringens och retorik.

Henne skulle jag inte vilja ha som granne.
Kommentarer:
#1: ?

Kan du ge en liten, liten ledtråd till vem bisatskungen

är, så att jag kan lura ut om det är jag (är inte otroligt, när jag tänker på hur jag pratar, och hur det ena ger det andra, fast det kanske är en reaktion på mitt jobb, där jag alltid måste försöka vara så stringent och rakt på sak som möjligt) eller nån annan jag känner igen?

Hängde du med?

2009-07-29 @ 14:28:41
#2: Leif

Det är inte du........du sysslar ju

bara med huvudsatser och lämnar bisats-

erna till oss.

2009-07-29 @ 19:12:53
#3: Leif

Nej, du är en huvudsats

2009-07-30 @ 09:44:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: